טיפים לשיפור מסמך קורות החיים
1. בולטות - רוב מסמכי קורות החיים בנויים על פי המבנה הסטנדרטי. כדי להשיג את הבולטות הרצויה צריך לצאת מהמסגרת. יש לשנות את המבנה הרגיל כדי למשוך תשומת לב ולעשות זאת באופן שישאיר את המסמך רלבנטי: יש לתת דגש ליתרונות ולהישגים של המועמד כבר בראש המסמך. הדבר הראשון שמעניין את מגייסי כח האדם הוא היתרון הביצועי / תוצאתי של המועמד על פני האחרים. רק אחר כך יתעניינו לגבי הפרטים האישיים והפירוט המלא.
2. מידע - רוב המידע הרלוונטי ביותר, למעשה לא נכתב על ידי המועמדים בגלל שהם נופלים במלכודת תיאור התפקיד ללא התחשבות בהיבטי ROI*. לדוגמה: מקבלי ההחלטות יודעים בדיוק מה עושה 'תקציבאי' במשרד פרסום ולמרות זאת רוב המועמדים נופלים במלכודת תיאור התפקיד ומציגים בעיקר את תחום האחריות שלהם, כאשר המידע שיקבע אם יזמינו אותם לראיון כלל לא מופיע. למשל: "ייזום פעילויות מרקום (תקשורת שיווקית) שהביאו להגדלת התקציב מצד הלקוח ב- 15%." בכל תפקיד יש היבטי ROI משלו: מנהלי פרויקטים, מנהלי פיתוח, אנשי כספים ומהנדסים כאחד.
3. מיקוד והתאמה למשרה - לא להגיש בדיוק את אותו המסמך לכל המשרות השונות. יש להדגיש בכל שליחת מסמך את האלמנטים החשובים הרלבנטיים לדרישות המשרה הספציפית עליה אתם מתמודדים.
4. ניסיון מצטבר - במקרים רבים נדרשים למשרה מועמדים בעלי ניסיון של מספר שנים. כאשר הדרישה למשל היא לניסיון של 4 שנים ולמועמד יש ניסיון של 4 שנים או יותר אך באופן מצטבר, למשל שנתיים במקום העבודה האחרון ועוד שנתיים במקום עבודה אחר בהפרש של מספר תפקידים: יש לציין את סך ניסיון המצטבר בתפקידים הרלבנטיים. אם מקבלי הטופס יקראו כי יש למועמד "רק" 2 שנות ניסיון הם עלולים להעביר את המסמך אחר כבוד לערימת הלא רלבנטיים לפני שראו שיש לו את הניסיון נוסף בתפקידים הקודמים. (בשלב הסינון הראשוני לא קוראים את כל המסמך!)
5. ייעוץ מקצועי - מתי כדאי לפנות ליועץ מקצועי? אם קורות החיים שניסחתם אינם מניבים תוצאות כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום.
(*) ROI - Return on Investment - החזר על השקעה או יחס עלות מול תועלת.
1. בולטות - רוב מסמכי קורות החיים בנויים על פי המבנה הסטנדרטי. כדי להשיג את הבולטות הרצויה צריך לצאת מהמסגרת. יש לשנות את המבנה הרגיל כדי למשוך תשומת לב ולעשות זאת באופן שישאיר את המסמך רלבנטי: יש לתת דגש ליתרונות ולהישגים של המועמד כבר בראש המסמך. הדבר הראשון שמעניין את מגייסי כח האדם הוא היתרון הביצועי / תוצאתי של המועמד על פני האחרים. רק אחר כך יתעניינו לגבי הפרטים האישיים והפירוט המלא.
2. מידע - רוב המידע הרלוונטי ביותר, למעשה לא נכתב על ידי המועמדים בגלל שהם נופלים במלכודת תיאור התפקיד ללא התחשבות בהיבטי ROI*. לדוגמה: מקבלי ההחלטות יודעים בדיוק מה עושה 'תקציבאי' במשרד פרסום ולמרות זאת רוב המועמדים נופלים במלכודת תיאור התפקיד ומציגים בעיקר את תחום האחריות שלהם, כאשר המידע שיקבע אם יזמינו אותם לראיון כלל לא מופיע. למשל: "ייזום פעילויות מרקום (תקשורת שיווקית) שהביאו להגדלת התקציב מצד הלקוח ב- 15%." בכל תפקיד יש היבטי ROI משלו: מנהלי פרויקטים, מנהלי פיתוח, אנשי כספים ומהנדסים כאחד.
3. מיקוד והתאמה למשרה - לא להגיש בדיוק את אותו המסמך לכל המשרות השונות. יש להדגיש בכל שליחת מסמך את האלמנטים החשובים הרלבנטיים לדרישות המשרה הספציפית עליה אתם מתמודדים.
4. ניסיון מצטבר - במקרים רבים נדרשים למשרה מועמדים בעלי ניסיון של מספר שנים. כאשר הדרישה למשל היא לניסיון של 4 שנים ולמועמד יש ניסיון של 4 שנים או יותר אך באופן מצטבר, למשל שנתיים במקום העבודה האחרון ועוד שנתיים במקום עבודה אחר בהפרש של מספר תפקידים: יש לציין את סך ניסיון המצטבר בתפקידים הרלבנטיים. אם מקבלי הטופס יקראו כי יש למועמד "רק" 2 שנות ניסיון הם עלולים להעביר את המסמך אחר כבוד לערימת הלא רלבנטיים לפני שראו שיש לו את הניסיון נוסף בתפקידים הקודמים. (בשלב הסינון הראשוני לא קוראים את כל המסמך!)
5. ייעוץ מקצועי - מתי כדאי לפנות ליועץ מקצועי? אם קורות החיים שניסחתם אינם מניבים תוצאות כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום.
(*) ROI - Return on Investment - החזר על השקעה או יחס עלות מול תועלת.
צחי כרמלי,
מנכ"ל לוג טק תקשורת מפעילת האתר
http://www.mbcv.co.il המאפשר לדורשי העבודה לקבל חוות דעת מקצועית על מסמך קורות החיים שלהם ללא התחייבות
מנכ"ל לוג טק תקשורת מפעילת האתר
http://www.mbcv.co.il המאפשר לדורשי העבודה לקבל חוות דעת מקצועית על מסמך קורות החיים שלהם ללא התחייבות